دکتر شایان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
به وب سایت من خوش امدید
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تایپوگرافی و کاربرد های آن در حوزه های گرافیک و وب
نویسنده : ولی غلامی
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1399

شما می توانید حروف بدون تصویر یا تصویر بدون حروف و کلمات داشته باشید، اما اگر آنها را مانند یک پازل کنار هم قرار دهید، یک طرح خاص خواهید داشت.

تایپوگرافی

اثر هنری که پیام دارد و به تایپوگرافی معروف است. در دنیای امروز، با نگاه کردن به هر جهت، هنر چاپ را می بینیم.

کتاب‌هایی که می‌خوانیم، سایت‌هایی که روزانه باز می‌کنیم و حتی در زندگی روزمره‌مان بسته‌بندی محصول، بیلبورد و تایپوگرافی دارند.

وقتی صحبت از ارتباطات بصری به میان می آید، تایپوگرافی مهم ترین بخش پازل کسب و کار برای انتقال پیام برند است.

با تعریف تایپوگرافی و تاریخچه مختصری از آن شروع می کنیم. سپس به چاپ فارسی، کاربرد آن، نکات و قواعد طراحی چاپ و تاثیر آن می پردازیم.

در نهایت به آموزش چاپ، اجرای برنامه های چاپ و کتاب های درسی در این زمینه می پردازیم.

پس از مطالعه این مقاله قادر خواهید بود با تایپوگرافی بهتر آشنا شوید و از این روش در طراحی گرافیک، طراحی سایت و ... استفاده کنید و حتی نام برند خود را بر روی عکس

محصولات فروشگاه اینترنتی خود درج کنید.

ریشه این کلمه تایپوگرافی یونانی است. این کلمه از دو نوع اشتباه تایپی غیر از گرافیک تشکیل شده است.

اشتباه تایپی در این کلمه به معنای "فرم" و گرافیک به معنای "نوشتن" است. وقتی این دو کلمه در کنار هم قرار می گیرند به معنای شکل دادن یا به وجود آمدن است.

تایپوگرافی چیست؟

تایپوگرافی هنر ترکیب حروف و متن به گونه ای است که متن خوانا، قابل فهم و از نظر بصری برای بیننده جذاب باشد.

تایپوگرافی چیست؟

تایپوگرافی شامل سبک، شکل و ساختار قلم است که هدف آن ایجاد احساسات و انتقال پیام های خاص به مخاطب است. به طور خلاصه،

تایپوگرافی یا نویسه‌نگاری هنر و فن حروف‌چینی (حروف‌نگاری) برای نمایش زبان است.

 

تاریخچه چاپ کتاب به قرن سیزدهم باز می گردد. اروپاییان قرون وسطی آن زمان از سفال های یک حرفی برای نوشتن روی دیوار استفاده می کردند.

بعدها، در قرن پانزدهم، ماشین چاپ توسط یوهان گوتنبرگ اختراع شد. در این زمان هنر چاپ ابداع شد تا کلمات چاپی را به شکلی متفاوت و زیبا ارائه دهد.

اما چاپ مدرن در اواخر قرن نوزدهم توسط Bauhaus و Tishgold توسعه یافت. باهاوس سبک جدیدی از چاپ را در زمینه چاپ پیاده سازی کرد.

باهاوس عناصر تزئینی و ترکیب متقارن را کنار گذاشت و به جای تایپوگرافی کلاسیک، از بسیاری از حروف دست ساز و بی پایه با خطوط و پس زمینه سیاه و قرمز پررنگ استفاده

کرد تا صفحه را بشکند و صفحه را به اجزای متفاوت تقسیم کند تا توجه بیننده را به خود جلب کند. نگاه کن

در ابتدا این نوع چاپ با انتقادات زیادی مواجه شد و چاپ مدرن به عنوان یکی از شاخه های غیرعادی طراحی مدرن به حساب می آمد، اما با گذشت زمان این روش طرفداران زیادی پیدا کرد و اصول و قواعد را تحسین کرد.

تاپیوگرافی در ایران

تاریخچه خوشنویسی در یک قرن اخیر در ایران نشان می دهد که ایرانیان خوشنویسی را می شناسند و می دانند چگونه از آن برای خلق طرح های هنری استفاده کنند. اما تعریف چاپ در ایران با سایر کشورها متفاوت است.

تایپوگرافی در ایران

در کشورهای غربی، چاپ هنری است که فقط از فونت استفاده می کند.

در حالی که در نمایشگاه‌های هنری ایران می‌بینیم که آثار مختلفی با نام «تایپوگرافی» گرد هم می‌آیند.

مانند حروف تایپوگرافی، حروف دستی (خط و انواع آن) و ... در کنار یک تصویر (عکس، تصویرسازی) شاید بتوان با ترکیب این آثار به تعریفی تقریبی از اصطلاح تایپوگرافی ایرانی

دست یافت.

در کشورهای سبک این هنرها جدا هستند و تعریف خاص خود را دارند.

تایپوگرافی فارسی

در ده سال اخیر در ایران، رابطه نوع و تصویر موضوع بحث های زیادی بوده است. اگر در زمینه طراحی گرافیک فعالیت می کنید، باید از تاثیر تایپوگرافی فارسی بر رفتار و فرهنگ طراحی ایران آگاه باشید.

تایپوگرافی فارسی

پنجمین رویداد طراحان گرافیک با نام دوسالانه سرو نقره ای در نیمه دوم سال 96 برگزار شد. در اولین نشست تخصصی این رویداد، موضوع و محوریت موضوع تحت عنوان «طراحی

نوع» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آموزش تایپوگرافی; از اصول اولیه تا طراحی عملی

برای طراحی بهترین تایپوگرافی برای برند خود، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و قبل از توسعه در مورد آنها تحقیق کنید.

آموزش تایپوگرافی

هویت نام تجاری

هویت برند مجموعه ای از ارزش ها، نحوه ارتباط با مشتری، نحوه ارائه محصول به مشتری، ارتباط شما با مخاطب و در واقع احساسی است که به مخاطب منتقل می کنید.

نام برند و فردیت برند (کل رفتار تجاری شما) برای مدت طولانی در زبان و ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.

هویت نام تجاری

بهتر است قبل از ایجاد یک لوگو فکر کنید و تصمیم بگیرید که دوست دارید چگونه به نظر برسید؟ به طور رسمی خشک یا دوستانه؟

احتمالاً با شنیدن نام برندهای بزرگی مانند کوکاکولا یا پپسی، لوگوی این برند، تبلیغات و شعارهای این برندها به ذهنتان خطور می کند.

یک برند خوب در ذهن تمام مخاطبان ماندگار خواهد ماند برای طراحی لوگو و برند خوب سعی کنید با تیم های حرفه ای مانند:

طراحی لوگووین , لوگونومی , آرمکده و...همکاری کنید که لوگویی ماندگار برای شما خلق کنند. 

همه این موارد در کنار هم، از رنگ برند گرفته تا تبلیغات، چهره برند هستند که نشان می دهد قوی هستند و در ذهن مخاطب ماندگار هستند.

لحن برند

دوست دارید با چه لحنی با مخاطب صحبت کنید؟ لحن شفاهی یا نوشتاری؟ در این مورد مهم است که بدانید کدام جمله را می خواهید به عنوان پیام منتقل کنید و آن را به درستی منتقل کنید.

اگر لحن برند شما رسمی است، شاید هنگام نوشتن و انتخاب فونت بهتر باشد از فونت های ساده و مینیمال استفاده کنید و فقط روی جمله به مخاطب توجه کنید.

ایده پردازی

اگر ایده ای برای چاپخانه منحصر به فرد ندارید، بهترین راه این است که کار طراحان و رقبای کسب و کار خود را ببینید.

با دیدن نمونه های آنها می توانید ایده جدیدی در ذهن خود شکل دهید. شبکه های اجتماعی مانند پینترست را دنبال کنید.

عملکرد

فونتی را که انتخاب می کنید با توجه به محل انتشار در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر می خواهید تایپوگرافی را در سایتی منتشر کنید، فونت های مناسب سایت را انتخاب کنید.

اگر می خواهید روی پوستر چاپ کنید حتما سایز فونت مناسب را در نظر بگیرید تا کارایی و نتیجه کار مشکلی نداشته باشد.

بهره وری

کارایی چاپ به اندازه ظاهر آن مهم است. اول از همه باید سعی کنید تایپوگرافی خود را راهنمای خوبی برای مخاطبان کنید. پیام برند به وضوح به مخاطب منتقل می شود و سپس زیبایی و ظاهر مورد توجه قرار می گیرد.

درج اطلاعات: اطلاعات مهم را در بالای صفحه وارد کنید. پیام برند خود را در بالای صفحه و در مرکز مخاطبان خود قرار دهید. می توانید فونتی را انتخاب کنید که با بقیه متن متفاوت است و آن را با پررنگ برجسته کنید.

 


:: برچسب‌ها: تایپوگرافی , تاریخچه تایپوگرافی , تایپوگرافی فارسی , گرافیک , وب , تایپو , نوشتار , تایپوگرافی شخصی , تعریف تایپوگرافی , بهترین طراحان تایپوگرافی , تاپیوگرافی در ایران , تاثیر تایپوگرافی فارسی , گرافیک , گرافیکی , برند , برندشناسی , هویت برند , تایپوگرافی در برند , لوگو نوشتاری , طراحی تایپوگرافی , طرح تایپوگرافی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
میوه خشک استوایی
نویسنده : ولی غلامی
تاریخ : چهار شنبه 8 بهمن 1399

امروزه میوه خشک استوایی به یکی از محصولات پرطرفدار تبدیل شده است که می توانید بصورت اینترنتی نیز خریداری کنید. از طریق خرید آنلاین می توانید دسترسی آسان تری به انواع میوه خشک داشته باشید. میوه خشک مرغوب استوایی خوشبختانه در کشورمان ایران طرفداران زیادی به خاطر اطمینان بالا دارد و دارای قیمت های متفاوتی از سمت اکثر فروشندگان اینترنتی دارد.

میوه خشک در ایران به شکل چیپس میوه و در کمترین حالت به شکل حبه است. در حالی که مشابه خارجی این میوه خشک ها بیشتر به صورت حبه ای به فروش می رسد. هرچند که این موضوع فرقی در مصرف بوجود نمی آورد و در کنار نوشیدنی های گرم از جمله چای یا حتی انواع دمنوش های گیاهی بسیار دلپذیر است.

میوه خشک استوایی از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

  • میوه خشک استوایی علاوه بر ماندگاری بالا در طی مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نه تنها قیمت مقرون به صرفه ای دارد بلکه می تواند در قالب صادرات، سودآوری بسیار خوبی هم داشته باشد.
  • از دیگر ویژگی های بارز این میوه های خشک فاسد نشدن آنهاست و دارای کیفیت عالی و رنگ های متنوع هستند.
  • برای سلامتی بدن انسان فواید بسیار زیادی هم دارد.

میوه خشک استوایی شامل چه میوه هایی است؟

تنوع بالا در خرید میوه خشک استوایی باعث شده تا افراد برای پذیرایی و مهمانی های مختلف از تنقلات سالم بیشتر استفاده کنند. این میوه های خشک هم جلوه ای زیبا و شیک به میز پذیرایی شما می دهند و هم بعنوان میان وعده ای سالم به جای چیپس و پفک و غیره قابل استفاده هستند. این موضوع بخصوص برای افرادی که به سلامتی خود بیشتر اهمیت می دهند پررنگ تر است.

میوه های خشک نارگیل، انبه، پاپایا، پوملو، آناناس، طالبی، کرنبری، آلوئه ورا، زنجبیل، بلوبری و کیوی چند نمونه از انواع میوه خشک استوایی موژان هستند. شما می توانید این میوه خشک ها را به صورت اسلایس و یا حبه ای از شرکت موژان خریداری کنید. توصیه می کنیم با خرید چند میوه خشک، احساس همزمان طعم های ترش و شیرین را امتحان کرده و لذت ببرید.

قیمت خرید میوه خشک به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بر حسب شرایط گوناگون برای خرید میوه خشک تعیین می گردد. مثلا مقدار و حجم محصول مورد نظر و سایتی که میوه خشک از آن تهیه می شود بسیارمهم است. همچنین مدت آماده سازی مخلوط چند میوه خشک استوایی هم دارای اهمیت است و باید خریدار این نکته را در نظر داشته باشد. ولی نباید کیفیت محصول بعنوان مولفه ای اساسی فراموش شود.

میوه خشک نارگیل موژان

خشک کردن میوه در روش صنعتی برای تولید کنندگان همواره سودمندتر است. زیرا در روش صنعتی به خاطر پایین آمدن هزینه های اضافه، بهره بیشتری از زمان برده و در نهایت محصول بدست آمده دارای کیفیت و مقدار بیشتری خواهد بود. البته از این نکته غافل نمانیم که سلامت و بهداشت میوه و همینطور خواص آن در این روش کاملا حفظ خواهد شد. به همین دلیل است که در عصر حاضر، کمتر تولید کننده ای حاضر به استفاده از روش های سنتی در فرآیند تولید میوه خشک است.

مزایای خرید میوه خشکهای متنوع از موژان

خوشبختانه چند سالی است که فروش انواع میوه خشک استوایی را در فضای مجازی و اینترنت شاهد هستیم. یکی از نکات مثبت اینگونه دادوستدها برخورداری از خرید محصول مورد نظر بصورت مستقیم از تولید کننده است. همچنین، شما می توانید با مطالعه مقالات درج شده در سایت موژان نسبت به ویژگی میوه خشک مورد نظر اطلاعات بیشتری بدست آورید. در این روش (خرید اینترنتی) دیگر نیازی به حضور واسطه گرها برای رسیدن کالا به خریدار نیست. برای استمرار و قوت گرفتن این روش ها و برای رونق فروش و حمایت از تولیدات شرکت ها، حضور شما عزیزان بسیارموثر خواهد بود.

میوه خشک انبه موژان

افزایش چنین خریدهایی از طریق اینترنت، به خاطر اینکه کالا بصورت مستقیم از تولید به مصرف می رسد، تازه تر بوده و از مرغوبیت بسیاربالایی برخوردار است. چون هریک از این میوه خشک های استوایی از رنگ های زیبایی برخوردارند، می توانید برای زیبایی بیشتر از هر کدام مقدار کمی در ظرف ریخته و زیبایی بشقاب پذیرایی تان را دوچندان کنید. در این حالت شما ظرفی مملو از خواص فوق العاده ای از انواع میوه خشکهای رنگارنگ خواهید داشت. توصیه می کنیم با مصرف میوه خشک استوایی، از طعم بی نظیر آن نیز لذت ببرید.

 

تلفن تماس جهت تمامی سفارشات ( خرید عمده میوه خشک و سفارش تکی ) : ۰۹۱۲۵۱۳۶۵۵۹ آقای مقدم

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تعمیره ماکروفر
نویسنده : ولی غلامی
تاریخ : یک شنبه 5 بهمن 1399

تعمیره ماکروفر 

کدام لوازم کوچک ارزش تعمیر دارند؟

وقتی وسایل آشپزخانه کوچکی خراب شد ، چه کاری انجام می دهید؟ بیشتر مردم آن را بیرون می اندازند و مورد جدیدی می خرند. اما آیا این حرکت درستی است؟ به هر حال ، با تماس با تعمیرگاه محلی یا تولید کننده ، برخی از لوازم کوچک می توانند بسیار مقرون به صرفه ترمیم شوند. در اینجا یک راهنما برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد ارزش تعمیر لوازم کوچک وجود دارد و چه زمانی بهتر است دستگاه خراب را دور بریزید و جایگزین آن کنید.

تعمیر ماکروفر سه سوت تعمیر

ماکروفر را تعمیر یا تعویض کنید

امروزه اکثر خانه ها دارای اجاق ماکروفر هستند و این امر آسان به نظر می رسد. اما وقتی کار شما متوقف شد ، ناگهان از خود می پرسید - آیا باید ماکروفر را تعمیر یا تعویض کنید؟

لوازم جانبی حدود 1ملیون قیمت دارد و باید حداقل برای هفت تا 10 سال کار کند. اگر مایکروفر شما نسبتاً جدید است و هزینه تعمیر ماکروفر کمتر از تعویض آن است ، رفع اشکال آن ارزش دارد.

به طور کلی ، مشکلات قابل رفع عبارتند از:

  • هنگام باز شدن در یا هنگام پخت و پز بدون نور
  • مشکلات تعویض درب
  • صفحه لمسی کار نمی کند

با این حال ، این مشکلات معمولاً جایگزین مایکروفر شما می شوند:

  • هنگام آشپزی صداهای بلند
  • وقتی دکمه Start را می فشارید ، صدای وزوز بلندی دارد
  • زمان پخت و پز بیش از حد معمول طول می کشد

اگرچه تعویض ارزانترین ماکروفر ممکن است هزینه کمتری داشته باشد ، اما مهم است که مزایای تعمیر ماکروفر موجود خود را در نظر بگیرید. با تعمیر سیستمی که از قبل دارید ، می توانید اخلال در زندگی خود را به حداقل برسانید و تجهیزات قدیمی را از محل دفن زباله دور نگه دارید. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری به خاطر بسپارید.

تعمیر ماکروفر خانگی

ماکروفر چند سال دوام می آورد؟

بیشتر ماکروفر ها حدود 10 سال دوام می آورند . اگر مال خود را تمیز نگه دارید و هنگام باز یا بسته شدن در مراقب باشید ، ممکن است چند سال اضافی داشته باشید.

چه عواملی باعث از کار افتادن مگنترون در ماکروفر می شود؟

مگنترون ها اغلب به دلیل شکسته شدن آهن ربا ، سوختگی پایانه ها یا آنتن ذوب شده از کار می افتند. وقتی دستگاه نتواند غذا یا مایعات را گرم کند ، متوجه این مشکل خواهید شد.

چه عواملی باعث خراب شدن دیود ماکروفر می شود؟

دیودهای ماکروفر سیگنال هایی را ارسال و دریافت می کنند که باعث کوتاه شدن آنها در طول زمان می شود. اگر هنگام روشن کردن بوی صدای بلند یا سوزش را احساس کنید ، این ممکن است منبع آن باشد.

علائم بد بودن ماکروفر چیست؟

چندین نشانه وجود دارد که ماکروفر خراب می شود یا شما نیاز به تعمیر ماکروفر خواهید داشت ، از جمله:

  • بدون حرارت دادن
  • مدت زمان بیشتری برای گرم کردن غذا طول می کشد.
  • جرقه یا صداهای غیرمعمول در حین کار.
  • روشن شدن در حالی که درب باز است.


:: برچسب‌ها: تعمیر , تعمیرات , تعمیر ماکروفر , تعمیر انواع ماکروفر , ماکروفر , تعمیرات ماکروفر , روش تعمیر ماکروفر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)





آمار مطالب

:: کل مطالب : 52
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 63
:: بازدید هفته : 348
:: بازدید ماه : 13966
:: بازدید سال : 37438
:: بازدید کلی : 274453

RSS

Powered By
loxblog.Com